Damiana Allocco

web: http://www.atbassociazioneculturale.org

email: damiana.atb@gmail.com

mob:+39 349 080 0040

Classe 1996, Laurea in Culture e Letterature del Mondo Moderno e Laurea Magistrale in Comunicazione e Culture dei Media all’Università degli Studi di Torino con una tesi sulla letteratura ergodica dal titolo “From Roots to Routes: Mark Z. Danielewski’s House of Leaves, a New Perspective on Readability”. Ama l’oggetto-libro, l’arte contemporanea e le serie televisive inglesi, la lettura e la comunicazione in ogni loro forma; predilige il sublime. Preparatrice alle certificazioni di lingua inglese, collabora con Paratissima e con la Fondazione Bottari Lattes nell’organizzazione della IX edizione del Premio Internazionale Lattes Grinzane - 2019. Progetta e realizza la biblioteca interna al Museo dedicato al Beato Luigi Boccardo in Torino, collabora con Luca Beatrice nella preparazione della mostra FUTURO | Arte e società dagli anni Sessanta a domani. In ATB Associazione Culturale è il contatto in lingua inglese per gli artisti e gli autori stranieri che desiderano approcciarsi alla realtà italiana.

Born in 1996, Damiana studied Modern Cultures and Literatures and Communication and Media Cultures at the University of Turin. She graduated with honours with a Thesis on ergodic literature entitled From Roots to Routes: Mark Z. Danielewski’s House of Leaves, a New Perspective on Readability in April 2021. She likes books as in objets d'art, Contemporary Art, British TV series, reading and communication in all their forms; she is particularly fond of the Sublime. In the capacity of primary and middle school English teacher she prepared students to take English-language certificates; she also collaborated with Paratissima, Fondazione Bottari Lattes (ninth edition of Premio Internazionale Lattes Grinzane) and art critic Luca Beatrice (FUTURO | Arte e società dagli anni Sessanta a domani). She designed and is currently finalising the creation of a private library, which is to be part of a museum, inspired by and dedicated to Blessed Luigi Boccardo's large collection of volumes preserved in the Istituto Povere Figlie di San Gaetano in Turin. Damiana is ATB Associazione Culturale English contact person: foreign artists and authors, who are willing to get to know our Italian cultural reality may do so with her friendly and attentive guidance.

Damiana%20Allocco_edited.jpg